גור אריה יהודה מטרף בני עלית כרע רבץ כאריה וכלביא מי יקימנו
(מט, ט ).
גור אריה יהודה מטרף בני עלית- פירש רש”י מתחלה גור ולבסוף אריה, הנה ידוע שעיקר הגלות הוא רק בכדי להעלות ניצוצות שנפלו בקליפה מחטא אדם הראשון, וישראל סובלים יסורי הגלות עד בא העת שתכלה כל הרשעה וכשתהיה עליה להנצוצות הנ”ל אזי בוודאי יהיה הגאולה תיכף ומיד .
ונמצא בגלות הזה נקרא כביכול גור וכשתהיה הגאולה אז יקרא אריה וזה גור אריה יהודה מתחלה גור ולבסוף אריה, ואימתי יקרא אריה כשתהיה עליה להנצוצות, כי טרף מורה על נצוצות הנופלים, טרף בגי’ רפ”ח (עם האותיות) רפ”ח נצוצות שנתפזרו, וזהו מטרף בני עלית.
בנוסף יבואר ע”פ מאמר חז”ל מה ארי רחב מלפניו וצר מלאחריו אף ההיכל בבית המקדש צר מלאחריו ורחב מלפניו – הכלל הוא כשהשי”ת משפיע טובות על הגוים הוא בכדי לתן להם כל טובם ושכרם בעוה”ז כדי ליפרע מהם בעוה”ב ובישראל הוא להיפך להרבות שכרם לעתיד לבוא, וזהו הרמז ההיכל רומז ומורה על ישראל ,רחב מלפניו מורה לעתיד לבא וצר מלאחריו מורה על עוה”ז, וזהו הרמז בפסוק מטרף בני עלית כי טרף מורה על דבר שצריך תשובה וזהו מטרף בני עלית- לעתיד לבוא כל עם ישראל יעשו תשובה ויהיה להם עלייה גדולה ויזכו לשכר בהרחבה. (קדושת לוי)