כל הולך על גחון (יא, מב)
כתב רש”י: זה נחש, ולשון גחון שהולך ושח על מעיו.
דברי רש”י צריכים ביאור שהרי אונקלוס תרגם גחון – מעוהי, והיה לו לרש”י לומר ‘כתרגומו’, או לפרש בלשון הקודש – ‘כריסו’ כמו שמצינו במשנה ‘הכרס הפנימי שניקבה’ ועוד
להבדיל בין הטמא ובין הטהר ובין החיה הנאכלת ובין החיה אשר לא תאכל
פעם אחת יצא הרב רבי אברהם דנציג (בעל חיי אדם וחכמת אדם), מחותנו של הגר”א. למערב אירופה לרגל מסחרו. כשחזר, נכנס תיכף לבית מדרשו של הגר”א כדי לקבל ממנו ברכת שלום, כדרכו של הגר”א שלא להבטל מלימודו נכנס עם רבי אברהם בשיחה חטופה, ושאל אותו: